Yüksek kalorili gıdalardan uzak durun

Önceden plan yapmak; işe giderken öğle yemeğinizi, atıştırmalıklarınızı ve hatta kahvaltınızı paketleyip yanınıza almanız anlamına da gelir. Bunu yapmak, sizi yiyecek otomatlarına veya ayaküstü yenen hazır gıdalara mecbur kalmaktan ve fevri (dürtüsel) kararlar vermekten alıkoyar. Hazırlıklı olmaya dair iyi bir kural; elinizin altında her zaman atıştırabilecek sağlıklı gıdalar bulundurmaktır, örneğin düşük kalorili patlamış mısır, doğranmış sebzeler veya meyve.

Beslenme mekânınızı bulun. Evinizde, tercihen bir yemek masasında, yemek yiyebileceğiniz uygun bir mekân belirleyin. Yemeği tek başınıza yiyor olsanız bile sofrayı kurun. Etrafı, mümkün olduğunca göze hoş görünür ve zihninizi meşgul etmeyecek bir hale getirin. Hep aynı mekânda yemek yiyerek, o yeri ve sadece o mekânı yemekle ilişkilendirmeye başlarsınız.

Gıdasal sorunlarınızın üstesinden gelin. Alışveriş arabanıza attığınız o bir poşet çikolata kaplı yerfıstığını özel bir zamanda tüketilmek üzere satın aldığınıza dair kendinizi kandırabilirsiniz, fakat evde bulunduğu anda tadına bakmaktan kendinizi alıkoyabi lecek misiniz? Kendinize bir iyilik yapın. Sizi atıştırmaya iten yüksek kalorili gıdaları satın almayın. Yüksek kalori tüketimi ile alınan kilolar lida zayıflama hapı ile kolay bir şekilde verilebilir. Gözden uzak, gönülden uzak. Cezbedici gıdaları evinizde bulundurmaya ihtiyaç duyuyorsanız, bunları göremeyeceğiniz bir yerde saklayın, özellikle de günlüğünüz yeme dürtünüzün görsel uyaranlarla tetiklendiğini gösteriyorsa.

Yemek yemeye açlığınız sebep olsun, duygularınız değil. Yemek yemenin rahat latıcı bir etkisi vardır, dolayısıyla pek çok insan bir sorunu çözmeye çalışırken yemeğe sarılır. İnsanlar, gerçek anlamda açlık hissetmenin nasıl bir şey olduğunu unutmuşlardır. Birkaç saat yemek yemeyin ve nasıl hissettiğinize bakın. Eğer deneyimlemekte olduğunuz şey fiziksel açlık değilse, kendinizi gıdalarla rahatlatmaya çalışmayın. Kendinizi yorgun hissediyorsanız, dinlenin veya meditasyon yapın. Susuzluk hissediyorsanız, bir bardak su için. Kendinizi endişeli hissediyorsanız, yürüyüşe çıkın. Yemek yemeyi, her durumda gösterilen çok amaçlı bir tepki haline getirmeyi bırakın. Canınız yemek yemek istiyorsa, fakat aç olup olmadığınızdan emin değilseniz, 15 ila 30 dakika kadar bekleyerek nasıl hissettiğinize bakın. İşte, bir ipucu: Ne yiyeceğinize karar veremiyorsanız, muhtemelen o kadar da acıkmamışsınız demektir.

Doyduğunuzu hissettiğinizde yemeyi bırakın. Çocukken anne ve babanızdan duyduklarınızın bir önemi yok, tabağınızda kileri bitirmek zorunda değilsiniz. Tabağınıza ölçülü bir porsiyon almış olsanız bile, yemeye başlamadan önce açlığınızı yatıştırmak için ne kadar yiyecek gerekeceğini nereden bilebilirsiniz ki? Yavaş yiyin, her lokmanın tadını çıkarın ve doyduğunuzu hissettiğinizde yemeyi bırakın. Ne zaman doyduğunuzu hissetmek konusunda pek de iyi değilseniz, tabağınıza küçük bir porsiyon alarak başlayın.