“Abone misin? Yoksa şebeke mi kullanıyorsun?”

Buğday Pazarı Mahallesi Feslikan mevkide 20 gündür evine ulaşmayan ve boşa akan su, bir vatandaşı çileden çıkarttı.

 

Çankırı Belediyesi Su İşleri’nin 11644 nolu abonesi olan Mehmet Koç, geçtiğimiz aylarda Feslikan mevkideki eve taşındı. Koç, 20 gün önce evinin70 metreuzağında bulunan bir bahçede su borularının patlaması üzerine durumu belediye ekiplerine bildirdi. Belediye ekiplerinden beklediği ilgiyi göremediğini belirten Koç, “ Evime70 metreuzakta bulunan bahçede su patladı. Bahçeyi su bastı, ortalık çamur alanına döndü. Belediyeyi arayıp şikâyetimi ilettim. Belediye ekipleri “Abone misin? Yoksa şebeke mi kullanıyorsun?” yanıtını verdi. Bu yanıt karşısında ne diyeceğimi bilemedim. Bu evde benden önce sanıyorum kaçak su kullanılmış. Ben buraya taşındığımda geçen ay 121, bu dönem ise 48 TL su faturası ödedim. Suyu kaçak kullanmıyorum ama beni kaçak kullanmaya teşvik ediyorlar. Ben hizmet istiyorum. Evime70 metreuzaklıkta patlayan boru benim sorunum değil. Belediye ekipleri benim yaptırmamı istiyor. Eğer o boruyu ben tamir ettireceksem, onlar ne iş yapacak çok merak ediyorum. Su,  bahçenin ortasında ki patlak nedeniyle bahçeye sızıyor ve evime tazyiksiz şekilde geliyor.  Bu durumda hem biz bu suyu kullanamıyoruz, hem de su sağlık açısından tehlike araz ediyor. Benim, çoluğum, çocuğum var. Benden habersiz bu suyu içerse sağlığı tehlikeye girecek. Allah aşkına ben sadece hizmet istiyorum. Faturalarımı yatırdım, sayacımı sıfırladım. “Abone misin? Yoksa şebeke mi kullanıyorsun?” ne demek Allah aşkına? Hizmet alabilmek için illa birisinin ölmesi mi gerekiyor? Sudan örnekler alarak Sağlık Müdürlüğü’ne şikâyet etmeyi düşünüyorum. Ayrıca konuyu Valiliğe de ileteceğim” dedi.