Bayram sonrası beslenmeye dikkat » Karatekin Gazetesi haber kutsal yorum hürdür…
18 Ağustos 2012

Bayram sonrası beslenmeye dikkat

Çankırı Özel Karatekin Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Sevinç Bakan Ramazan ayı sonrası beslenme konusuna değindi.

Ramazan ayı bitti, bayram coşkusu başlıyor. Bir ay süreyle sindirim sistemi organları dinlendi. Şimdi tekrar normal yeme düzeni başlıyor. Bayram oruçtan normal öğün düzenine geçişte önemli bir basamaktır.

Ramazan boyunca dinlenen mideye birden çok fazla yükleme yapmamak gerekir. Bayramda özellikle öğün düzenine dikkat edilmelidir. Sabah tüm aile keyifli bir kahvaltı yaparak güne başlanmalıdır. Kahvaltıda kızartma, sucuk, sosis, salam gibi ağır şeyler yerine klasik kahvaltılıklar, omlet, haşlanmış patates, sebze kavurmaları, menemen tercih edilebilir.

Bir aydır öğle yemeği yenmediği için öğle öğünü biraz hafif ve miktar olarak az olmalıdır.

Sebze yemeği + yoğurt +ekmek

Tavuk yemeği + salata + yoğurt + ekmek

Kıymalı sebze yemeği + yoğurt + ekmek

Öğle yemeği için sağlıklı tercihlerdir. Yöresel gelenekler gereği bayram misafirlerine börek, sarma, tatlı ikram edildiği için öğünlerde pilav, makarna gibi katı yemekleri tercih etmemekte fayda vardır; hem öğünde hem de aralarda karbonhidrat içeriği yüksek şeyler yemek şekeri yükseltir, kilo artışını tetikleyebilir, kalp ritmini bozabilir.

Akşam yemeği iftar yemeğine benzer şekilde ayarlanmalıdır. Ancak miktarlar biraz daha iftardan az olabilir. Zaten öğle yemeği yendiği ve arada ikramlar olduğu için iftar zamanı kadar açlık olmayacaktır.

Öğle – akşam yemeklerinde mutlaka çorba bulundurulması gerekir. Çorba mideyi yemeğe hazırlar, sindirimi ve doymayı kolaylaştırır, acıkmayı geciktirir. Birden ağır yemekleri mideye göndermektense çorba ile ılımlı bir başlangıç yapmak çok daha sağlıklı olacaktır.

Tatlılar, şekerler, çikolatalar; bayramın vazgeçilmezleri. Tatlısız bayram olmaz ama miktar iyi ayarlanmalıdır. İkram edilen her tatlıyı sonun kadar bitirmek yerine tadına bakmak en güzel ölçüdür. Diyelim ki bayramda on eve ziyarete gittiniz her yerde 1 dilim tatlı yerseniz toplamda on dilim tatlı yemiş olursunuz ama her yerde iki dilim tatlı yemeniz durumunda toplam yirmi dilim tatlı olur ki bu miktar yetişkin bir birey için çok fazladır. Günlük tatlı miktarı 5–6 dilim ile sınırlı tutulmalı şeker, çikolata miktarı 4–5 adeti geçmemelidir. İkram edilen ambalajlı çikolata ve şekerler biriktirilebilir. Biriktirilen şekerler / çikolatalar bayram sonrası günlerde 1-2 adet / gün şeklinde yenebilir.

Bayramda sebze ve meyve tüketimi ihmal edilmemelidir. Öğünlerde mutlaka salata olması gerekir. Meyveler mümkünse gün içerisinde 3–4 porsiyon yenmeli; gün içinde meyve yenememişse akşam eve gelince yatmadan 1,5- 2 saat önce olacak şekilde 2–3 adet meyve yenmelidir. Sonbahar mevsimsel geçiş dönemi olduğu için vücut direnci düşüktür ve grip, nezle başta olmak üzere birçok hastalığa yakalanma riski yüksektir. Sebze ve meyveler vücut direncini arttır. Bu mevsimde bolca sebze- meyve tüketilmeli ve sıvı alımına dikkat edilmelidir.

Kola, gazoz vb asitli içecekler her dönemde insan sağlığı için zararlıdır. Özellikle mide ve karaciğer kanserlerini tetikleyebilir. Bu nedenle bayram başta olmak üzere hayatınızın her döneminde asitli içecekler yerine ayran, çay, limonata, taze meyve suyu gibi içecekleri tercih etmenizde fayda vardır.

Bayram sonrası için en çok dikkat edilmesi gereken konu yediklerinizi yavaş yavaş arttırmaktır. Birden porsiyonlar büyür, abur cubur, tatlı vb alışkanlıklar başlarsa mide çok yorulur, şeker dengesi bozulur, tansiyon problemleri oluşabilir.

Ramazanda kilo artışınız olmuşsa vakit kaybetmeden diyete başlamanız gerekir. Aksi taktirde kilonuz çok daha hızla artmaya başlar, kilolar vücuda yerleşir ve verilmesi zorlaşır. Ramazanda kilo verenlerin de dikkatli olması gerekir. Vücut verdiği kiloları bir eksiklik olarak gördüğü için en kısa sürede geri almaya çalışır. Bu süreçte iştah açılabilir, tatlı, meyve suyu gibi yoğun kalorili şeylere istek artabilir. Bunların tüketiminden kaçınılmalıdır.

Etiketler: » » » » » » » » » » » » » » » » »
post_views_counu Kez Görüntülendi.

Yeni Yorumlar Kapalı.

Betmatik Safirbet Tipobet365 Betist bahis siteleri girisngsbahis.com girisceltabet.com pashagamingyeniadresi.com girisgoldenbahis.com
canlı bahis siteleri Betist bets10 youwin giriş kaçak bahis siteleri